Si vols ampliar informació o demanar visita, envia'ns un missatge mitjançant el següent formulari de contacte i et respondrem al més aviat possible.
Contacta amb nosaltres mitjançant el següent formulari de contacte i et respondrem al més aviat possible.
Hi ha un gran nombre d’alumnes que fracassa perquè van començar l’educació primària amb dificultats per a aprendre a llegir i escriure, amb dificultats per a automatitzar la lectoescriptura i per a comprendre un text. No llegien bé, estudiaven malament i cada curs que passava es distanciaven més dels seus companys normolectors.
Les dificultats de lectura tenen un origen neurobiològic, i la bona notícia és que gràcies a la plasticitat del cervell la lectura pot entrenar-se.
El cervell sempre ha estat plàstic, però fa només 30 anys que les universitats del món han descobert que realment el cervell és molt més plàstic del que mai havíem pensat. Això significa que les neurones es modifiquen a partir del treball al qual les sotmetem. Per tant, val la pena fer-les treballar de la manera adequada.
A través de ressonàncies magnètiques s’ha vist que es creen canvis estructurals en el cervell després d’un entrenament amb Glifing.
El nostre cervell és la clau de l’èxit.
Les neurones necessiten connectar-se entre si, no poden viure sense estar connectades amb altres neurones. Així creen una xarxa de connexions elèctriques i químiques. Una xarxa de gairebé 2.000.000 Km. de fibra nerviosa.
L’estimulació, el treball, és el que fa que es creuen aquestes connexions. Practicar la lectura augmenta les connexions entre les neurones, com més entrenem més connexions es creen i més robustes es tornen. El fet que les xarxes siguin robustes fa que treballin més ràpidament, amb major precisió i menys esforç.
Una neurona desconnectada és una neurona morta! Per això, és molt important fer treballar convenientment el cervell perquè quan fem treballar les neurones creem noves connexions o reforcem les antigues i això dona vigor al nostre cervell.
“L’herència aporta entre un 30 i un 60% del cablejat cerebral, la resta pot ser modificat per l’entorn. L’entorn pot modificar el quocient intel·lectual en 20 punts” (Frederick Goodwin)
Així, encara que arribem al món amb una base genètica important, una altra part important pot ser modificada per l’ambient. És a dir, el nostre entorn de vida i aprenentatge marcarà la diferència de forma molt visible en el desenvolupament del cervell.
El cervell és plàstic i la plasticitat cerebral és igualment responsable de l’aprenentatge i de la superació de lesions del sistema nerviós com de les addiccions patològiques i de la permanència dels hàbits, tant dels bons hàbits com dels nocius.