Mètode Glifing
Gran part dels problemes acadèmics en primària i secundària deriven de les dificultats en lectoescriptura. Aquestes dificultats poden suposar un obstacle per al desenvolupament escolar i l’adquisició no sols de la lectura i escriptura sinó també de la resta d’aprenentatges, situant-se d’aquesta manera com una de les principals causes del fracàs escolar.
No obstant això, si convertim la lectura en un joc transformarem el procés lector en una cosa divertida i motivador. Això és el que pretén el mètode Glifing, que entrena el cervell tenint sempre en compte la motivació de l’alumne i cuidant la seva autoestima.
CONVERTIM LA LECTURA EN UN JOC !!!
Els nens i nenes gaudeixen alhora que milloren les seves habilitats de lectura.
La lectura és un procés complex que requereix l'activació de mecanismes mentals i cognitius com l'atenció i la memòria, però també d'altres processos com els visuals, auditius i lingüístics que han de coordinar-se per a aconseguir descodificar i entendre.
Què és el mètode Glifing?
- Glifing és un mètode d’entrenament sistemàtic de la LECTURA a través d’un programa informàtic (videojocs) que permet adaptar-se a les necessitats de cada alumn@.
- Es basa en la PLASTICITAT CEREBRAL, partint de la premissa que el cervell es pot entrenar i millorar.
- S’entrena entre 15 i 20 minutos al dia 4 dies a la setmana amb els pares fent ús d’un ordinador o tauleta.
- És un entrenament PERSONALITZAT i ADAPTAT per part del PROFESSIONAL a cada cas concret.
- A partir dels 4 ANYS d’edat i fins a l’edat ADULTA.
Vols saber més?, descarrega’t el tríptic per a famílies:
Claus de l'èxit:
- S’emmarca dins de l’enfocament RTI (“Resposta a la intervenció”) perquè avalua constantment el rendiment de l’alumn@. Aquesta baremació contínua permet orientar al professional sobre quins aspectes està millorant l’alumne i quins haurien de continuar treballant.
- S’avalua la velocitat i la precisió lectores de manera ràpida i amena. Així, en pocs minuts, es pot conèixer el perfil lector del nen/a de manera precisa i objectiva. S’analitzen les dades i se sap en tot moment què és exactament el que el nen/a necessita treballar.
- Com quan practiquem un esport, la constància i la intensitat són la clau de l’èxit de l’entrenament. Amb l’entrenament, descendeix el nombre d’errors i augmenta la velocitat lectora. El resultat és una lectura més fluida i una millor comprensió.
- S’adapta a cada alumn@ amb un entrenament de caràcter lúdic, en un entorn virtual, graduat i motivador.
- Està baremat: es va reubicant l’alumne a mesura que va entrenant, la qual cosa permet anar comparant-lo, tant amb el seu grup de referència (sobretot al principi) com amb si mateix (al llarg de tot el procés).
- Assessorament continu.
Qui pot utilitzar el mètode Glifing?
Amb el mètode Glifing no sols poden millorar els nens/nenes dislèxics, sinó també nens/nenes amb:
- Trastorns de l’aprenentatge
- Trastorn Específic del Llenguatge o TEL
- Trastorn de l’Espectre Autista o TEA
- Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat o TDAH
- Síndrome de Down
- Paràlisi Cerebral
- Retard lector de caire maduratiu
Així com també nens/nenes que tenen un nivell adequat de lectura però volen llegir amb més soltesa.
Llavors, t’animes a entrenar la teva habilitat lectora?