Skip to content

Mètode Glifing

Gran part dels problemes acadèmics en primària i secundària deriven de les dificultats en lectoescriptura. Aquestes dificultats poden suposar un obstacle per al desenvolupament escolar i l’adquisició no sols de la lectura i escriptura sinó també de la resta d’aprenentatges, situant-se d’aquesta manera com una de les principals causes del fracàs escolar.

No obstant això, si convertim la lectura en un joc transformarem el procés lector en una cosa divertida i motivador. Això és el que pretén el mètode Glifing, que entrena el cervell tenint sempre en compte la motivació de l’alumne i cuidant la seva autoestima.

CONVERTIM LA LECTURA EN UN JOC !!!

Els nens i nenes gaudeixen alhora que milloren les seves habilitats de lectura.

La lectura és un procés complex que requereix l'activació de mecanismes mentals i cognitius com l'atenció i la memòria, però també d'altres processos com els visuals, auditius i lingüístics que han de coordinar-se per a aconseguir descodificar i entendre.

Què és el mètode Glifing?

  • Glifing és un mètode d’entrenament sistemàtic de la LECTURA a través d’un  programa informàtic (videojocs) que permet adaptar-se a les necessitats de cada alumn@.
  • Es basa en la PLASTICITAT CEREBRAL, partint de  la premissa que el cervell es pot entrenar i millorar.
  • S’entrena entre 15 i 20 minutos al dia 4 dies a la setmana amb els pares fent ús d’un ordinador o tauleta.
  • És un entrenament PERSONALITZAT i ADAPTAT per part del PROFESSIONAL a cada cas concret.
  • A partir dels 4 ANYS d’edat i fins a l’edat ADULTA.

Millora la velocitat i la comprensió lectora en molt poc temps

Millora la seguretat, confiança i el rendiment acadèmic

Millora l'actitud cap a la lectura i cap a les tasques escolars en general

Millora l'autoestima

Vols saber més?, descarrega’t el tríptic per a famílies:

Quals són els objectius?

La plasticitat cerebral

Què és la plasticitat cerebral?

Claus de l'èxit:

  • S’emmarca dins de l’enfocament RTI (“Resposta a la intervenció”) perquè avalua constantment el rendiment de l’alumn@. Aquesta baremació contínua permet orientar al professional sobre quins aspectes està millorant l’alumne i quins haurien de continuar treballant.
  • S’avalua la velocitat i la precisió lectores de manera ràpida i amena. Així, en pocs minuts, es pot conèixer el perfil lector del nen/a de manera precisa i objectiva. S’analitzen les dades i se sap en tot moment què és exactament el que el nen/a necessita treballar.
  • Com quan practiquem un esport, la constància i la intensitat són la clau de l’èxit de l’entrenament. Amb l’entrenament, descendeix el nombre d’errors i augmenta la velocitat lectora. El resultat és una lectura més fluida i una millor comprensió.
  • S’adapta a cada alumn@ amb un entrenament de caràcter lúdic, en un entorn virtual, graduat i motivador.
  • Està baremat: es va reubicant l’alumne a mesura que va entrenant, la qual cosa permet anar comparant-lo, tant amb el seu grup de referència (sobretot al principi) com amb si mateix (al llarg de tot el procés).
  • Assessorament continu.

Qui pot utilitzar el mètode Glifing?

Amb el mètode Glifing no sols poden millorar els nens/nenes dislèxics, sinó també nens/nenes amb:

  • Trastorns de l’aprenentatge
  • Trastorn Específic del Llenguatge o TEL
  • Trastorn de l’Espectre Autista o TEA
  • Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat o TDAH
  • Síndrome de Down
  • Paràlisi Cerebral
  • Retard lector de caire maduratiu

Així com també nens/nenes que tenen un nivell adequat de lectura però volen llegir amb més soltesa.

Llavors, t’animes a entrenar la teva habilitat lectora?

Parlem?

Si vols ampliar informació o demanar visita, envia'ns un missatge mitjançant el següent formulari de contacte i et respondrem al més aviat possible.


    Estàs interessat en:

    1. Psicologia d'adults:

    2. Psicologia infantojuvenil:


    He llegit i accepto l'avís legal i la Política de Privacitat.

    Back To Top